// Polski RP // Polski Roleplay // Zapraszamy! //

Polski Serwer Role-Play


#1 2013-05-01 01:34:46

InFamous

Moderator

Zarejestrowany: 2013-04-25
Posty: 43
Punktów :   

Droga do gangu, od poczatku, do końca!

Słowem wstępu. Nigdy nie zdarzyło mi się spotkać z dobrym poradnikiem opisującym treściwie drogę do dołączenia do gangu i tego co dalej będąc już tym członkiem. Większość i tak bazowała na stereotypach godfatherów. Od dwa tysiące ósmego roku gram właśnie w tego typu organizacjach, więc myślę że nabrałem dość dużo doświadczenia w wielu dziedzinach. Poradnik będzie ogólny ergo będzie dotyczyć każdy z możliwych gangów. Wszystko będzie złożone z etapów, tych istotnych i trochę mniej, ale tak naprawdę każdy opis może się komuś przydać w drodze do organizacji przestępczej. Miłej lektury.


1.1 Wstęp.


Zanim zaczniemy grę wypadałoby się przygotować. Mówię tutaj o uzupełnieniu wiedzy, musimy trochę w końcu wiedzieć do jakiego gangu się wybieramy. Na sam początek wystarczy przeczytać sam temat organizacji, przeczytać, ale ze zrozumieniem. Jeśli gang bazuje na jakimś istniejącym, to warto rozejrzeć się za materiałami, które przybliżą nam działalność takiej organizacji. Zdarza się, że takie materiały są już podawane w temacie.

1.2 Filmy, dokumenty etc.

Wszystko to pozwala bardziej skupić się na tym co się gra. Zdobywamy podstawowe pojęcie jak funkcjonują gangi, a również te specyficzne dla każdego z osobna. Według mnie jeden z najlepszych filmów, który da wam zastrzyk tak zwanej zajawki to "Zagrożenie dla społeczeństwa" (ang. "Menace II Society"). Klasyk jeśli chodzi o gangi. Zajarany też jamajskimi klimatami mogę wam szczerze polecić film pt. "Bandziory" (ang. "Shottas"). Mimo że traktuje to o Jamajce, to jednak możecie wyciągnąć też z tego jakiś uniwersalny wniosek. Ode mnie tyle, resztę można poszukać samemu. Podałem wam tylko te, które sa według mnie najlepsze ze wszystkich, podkreślam, według mnie. Z dokumentów zachęcam do obejrzenia niektórych interesujących was epizodów z "Wszystko o gangach" ew. "Ross Kemp i gangi" (ang. "Ross Kemp on Gangs")

1.3 Muzyka.

Ważne jeśli chce się wczuć w grę, dlatego warto odpalić sobie jakąś playlistę lub też internetowe radio (od siebie polecę radio.onehiphop.net, ale nie zawsze leci coś strawnego). Warto jednak też przygotować coś specjalnie pod to co gramy. Na przykład grasz Sureńo? Odpal sobie Conejo. Grasz Blooda? Odpal sobie The Game'a. Oczywiście tak naprawdę nie muszą być to oni, bo do gry latynosa wystarczy taki chicano rap nawet jeśli nie ma związku z tym gangiem przy którym akurat gramy. Tak samo jak do gry czarnoskórego wystarczy rap czarnoskórych, nawet gdyby przy grze Bloods miał to być raper związany z Crips. Niemniej jakakolwiek muzyka powiązana z takim South Central, głównie rappotrafi zachęcić do gry.

1.4 Moderny, nowe szkoły, stare szkoły itd.

Od razu, miej to w dupie. Nie szykuj się do tego, nie czytaj bzdur czym jest modern, new-school czy old-school albo Bóg wie co jeszcze. Po prostu wyobraź sobie, że coś takiego w ogóle nie istnieje. To jakie gangi mają wartości, do czego przykuwają uwagę to indywidualna sprawa każdego z gangów. Jeden gang może jednocześnie szanować pozostałych członków jak rodzinę i jeździć sultanami, a drugi może przywiązać uwagę do pieniądza ale na co dzień zapieprzać lo-lo. A nawet wszystko naraz. Dowiesz się tego jak to jest z tematu organizacji lub w grze później.

1.5 Slang.

Tutaj musicie się uczyć tego od pozostałych, jeśli ktokolwiek tego używa. Poradniki jakie widziałem do tej pory, spis słówek i tak dalej to gówno. Pełno apostrofów, 3/4 kompletnie niepotrzebnych. Jeśli nie masz pewności, że sprawnie posługujesz się slangiem, to nie rób tego i układaj kwestie w języku polskim. Najważniejsze, żeby też zagranicznego języka nie mieszać z polskim, np. To ja idę do nich, nigga.


2.1 Wstęp.

Tworzenie postaci to ważna część, bo tak naprawdę tą postacią będziemy grać przez ogromny czas. Więc warto zadbać o to, żeby była oryginalna (oryginalność = ułatwienie dalszej gry). Ktoś nie marzył o stworzeniu weterana dzielnicy? Żeby być weteranem ulic nie trzeba być OG. Wystarczy żyć i grać coś niespotykanego. To pozwoli wam na stworzenie swojej wymarzonej postaci z którą ciężko się pożegnać, ale różnie to bywa, bo jak wiemy w takich miejscach gdzie masz zamiar grać ledwo ktoś dożywa do takich dwudziestu czterech lat. Kreatywność to klucz do sukcesu tak samo do tego, żeby pozostali gracze zauważyli cię i nie robili nic poza chwaleniem twojej osoby. W pisaniu tego będę bazował na swojej postaci.

2.2 Zanim kliknę "zarejestruj postać".

Najlepiej przed samym stworzeniem postaci jest wymyślenie tego kim będziemy. Psychopatą? Nie ma sprawy. A może łajzą? Też bez problemu. Ja w chwili pisania tego poradnika prowadzę postać siedemnastoletniego (psycho)fana OFWGKTA. Kolektyw hip-hopowy może wydać się oklepany, ale jakoś nikt nie pokwapił się, żeby to wykorzystać, więc ja to zrobiłem. Czyli z drugiej strony jest to coś nietuzinkowego. Decydując się na taką postać muszę zadbać też o to, żeby to nie były puste słowa i żeby to jakoś pokazać, że tak naprawdę panuję nad założeniami wobec mojej postaci. Robię to, patrz fanpage na LSS-RP czy patrz na grę gdzie obnoszę się z koszulką tego kolektywu. Na tym nie koniec, ale to będzie w kolejnej części.

Bardzo ważne jest, żeby nie tworzyć z założeń osoby, która nie wie że kręci się przy gangu. Też takiej, że boi się zabijać, że na każde podniesienie ręki sra już w gacie. Do tego takiej, co nie sięgnie po narkotyki. Merytorycznie musicie być już gangsterami bez praw gangstera. Jednak mimo wszystko nie daje wam to praw, że podczas najazdu na dzielnicę pomagacie członkom gangu czy też im się stawiacie w różnych sytuacjach, tu akurat to sprawa szacunku.

Tworząc postać załóżcie, że urodziła się na terenie gangu do którego chcecie się dostać. Głupie jest pytanie o klucze. Jeśli nie urodziła się, to mieszka już od jakiegoś czasu. Wszystko po to, żeby ominąć sprawę typu "szukam mieszkania".

Decydując się na grę w ghettcie nie twórzcie postaci, która ma więcej niż dwadzieścia cztery lata. Ewentualnie zróbcie to i uważajcie się za weterana ulic, ale pod warunkiem że znajdziecie racjonalne wyjaśnienie dlaczego akurat to wasza postać przeżyła w tym brudzie aż tyle lat.

2.3 Pseudonim.

Pseudonim to wasza marka. Przy mojej postaci na której bazuję w tym poradniku mój pseudonim to Leftey. Jest on wymyślony przeze mnie, choć częściej zdarza się że to pozostali wymyślają pseudonim innym, ale też bez jakiś fundamentów, tylko tak po prostu. U mnie to było założenie przed stworzeniem postaci. Już tłumaczę. Jako, że to fan OFWGKTA to miał ochotę powzorować się na pseudonimie jednego z artystów z tego kolektywu, mianowicie Left Brain. Leftey miał przykre doświadczenie z psem w dzieciństwie w skutek czego stracił lewe oko i ma poniszczoną lewą stronę twarzy. Pseudonim z początku brzmiał Left Eye (oczywiście nie było to In Character, to nadal było moje założenie OOC przed stworzeniem postaci), ale potem przerodziło się w Leftey, powstałe z sześciu pierwszych liter, łącząc i pozbywając się końcówki 'e'. Tyle. Żadnych oklepanych Lil, Young i tak dalej. Zadbajcie o to lub zwyczajnie omińcie i czekajcie aż zrobi to ktoś za was, ale nie ma pewności że będzie to coś ambitnego.


3.1 Wstęp.

Dla wielu najtrudniejszy etap, dla niektórych jeden z najprzyjemniejszych. Może być długi lub krótki w zależności od tego jak gracie, jaki trzymacie poziom i jak oryginalna jest wasza postać. Wyrób sobie markę, szacunek wśród gangsterów na przeróżne sposoby, jeśli czujesz że cię lubią, to już tylko kwestia czasu, po prostu z górki.

3.2 Droga na outsidera.





Bardzo ważne jest, żeby nie tworzyć z założeń osoby, która nie wie że kręci się przy gangu. Też takiej, że boi się zabijać, że na każde podniesienie ręki sra już w gacie. Do tego takiej, co nie sięgnie po narkotyki. Merytorycznie musicie być już gangsterami bez praw gangstera. Jednak mimo wszystko nie daje wam to praw, że podczas najazdu na dzielnicę pomagacie członkom gangu czy też im się stawiacie w różnych sytuacjach, tu akurat to sprawa szacunku.


Na mieszkańcu musicie postarać się o to, żeby was zauważono. Organizujcie nawet szablonowe eventy typu grill, walki na dzielnicy. Jako mieszkaniec nie bójcie się podejść do gangsterów i spytać o robotę, w końcu nie taki diabeł straszny jak go malują. Najczęściej przyjdzie wam handel, np. narkotykami. Ze względu na brak zaufania do ciebie mogą też zjawić się roboty typu umyj mi wóz i idź sobie. To jak potraktują cię gangsterzy to indywidualna sprawa każdego z nich. Przypuśćmy, że macie ten handel narkotykami. Za rzetelne wykonywanie powierzonego wam zadania zdobędziecie szacunek, zaufanie. Wraz z tym przyjdzie wam częstsze spędzanie czasu przy gangsterach, kto wie czy nawet nie przy istotnych akcjach dla nich.

Najważniejsze jest żeby z dala trzymać się od pozostałych gangów. Może zdarzyć się tak, że sprowadzicie kłopoty na gang do którego chcecie się dostać, a potem to tylko wasza śmierć. Najlepiej głównie grajcie na dzielnicy organizując sobie i innym czas.

Do tego święta zasada dla każdego mieszkańca, nie pchaj się tam, gdzie cię nie chcą.

Nie graj ziomków, którzy chcą dołączyć do gangu, bo ktoś zabił im rodzinę i szukają zemsty. Strasznie oklepane i nudne, rzygać się chce. Nie pytaj OOC członków organizacji jak grasz, bo po jakimś czasie staje się to uciążliwe. Nie łaź za gangsterami jak pies na smyczy, zajmij się sobą z pozostałymi mieszkańcami jeśli nie zapraszają was do swojego grona.Nie taguj dzielnic innych gangów będąc mieszkańcem. Raz, że to nie twoje zadanie, to dwa tagowanie ma inny sens niż ci się wydaje. Dla mnie zawsze tagowanie było tylko wtedy gdy ma się kosę z jakimś gangiem, to wtedy robi się to na wrogim terytorium. Tagowanie na swoim, to po prostu zaznaczanie swojego terenu. Nadal to nie twój obowiązek, nie rób tego będąc mieszkańcem. Nie zniechęcaj się po odrzuceniu twojej obecności w jakimś gronie czy dostaniu lania przez członka gangu. Uwierz, że popełniając błąd i grając dalej jakby nigdy nic jesteś bardziej szanowany niż ci, którzy nie dostali lania. To się szanuje, to się lubi. Podobnie jest z dostaniem Character Kill i z wróceniem na kolejnej postaci.

Rób screeny i wrzucaj do odpowiedniego tematu. To pozwala sprawdzić, że grasz, a do tego że masz chęci jakoś pokazać się, swoje organizowane akcje czy coś z tych rzeczy. Robienie screenów to ważna rzecz także dla outsiderów i członków gangów chcących wejść wyżej w hierarchii.


4.1 Początek i koniec.

Etap łączący ze sobą kilka aspektów z mieszkańca i gangstera jednocześnie. Otrzymujecie kilka przywilejów jak możliwość wykonywania wspólnych akcji z członkami gangu*, możliwość dłuższego przebywania z nimi itp. Nadal jednak na outsiderze jak na mieszkańcu musicie dowieść, że jesteście materiałem na gangstera.

Krótko, rób screenshoty, organizuj eventy, wykonuj zlecenia członków gangu.. Jesteś już wyżej od mieszkańca, ale nadal niżej od gangstera. Bandana czyni z ciebie kogoś istotniejszego niż typka, który ma tylko mieszkanie w pobliżu. To twój wybór czy zachowasz się w takim momencie chamsko czy w porządku do mieszkańców, czy każesz im robić to samo co wcześniej kazano tobie.

*Zależy od założeń gangu.


5.1 Wstęp.

Tyle potu wylanego na te ulice i nareszcie stałeś się ich nieodłączną częścią. Tylko co teraz? W końcu to nie koniec gry.

5.2 Drabiną do góry.

Żeby dostać się wyżej i zasłużyć na wyższe rangi by być bardziej szanowanym członkiem gangu wystarczy rzetelnie wykonywać swoje obowiązki, powierzone zadania przez rangi wyżej i jak wcześniej robić screenshoty. Tak samo jak wcześniej organizuj eventy czy to członkom gangu czy to mieszkańcom, to naprawdę się ceni. Będąc w gangu od tego się nie uwolnisz, jeśli nie zdążyłeś się do tego przyzwyczaić to najwyraźniej miejsce w gangu nie jest ci pisane.

5.3 Zarabiaj dużo.

Ceni się członków gangu (a wręcz każdy powinien taki być) którzy potrafią zarobić na samego siebie. Bardziej ambitne sposoby od napadania ceni się jeszcze bardziej, zwłaszcza jak tworząc jakiś własny biznes potrafisz zbić fortunę. Czasem rzucanie jakąś kwotą by wesprzeć braci w potrzebie lub też kupić coś na rzecz gangu pomaga bardzo w dostawaniu się wyżej. Dostawa broni, narkotyków czy handel nimi i to bardzo solidny wyrabia twoją markę, tak byś stał się wzorcem dla pozostałych. Jeśli handlujesz czymś od kogoś, to w międzyczasie możesz kupować od niego te narkotyki, tworząc własny biznes polegający na podawaniu mieszkańcom narkotyków, które mają sprzedać i dać pieniądze tobie. Trochę sprytu i staniesz się królem, niekoniecznie rangą.

5.4 Bądź bezwzględny, czyli bądź gangsterem.

Jak OG każe zabić ci twojego przyjaciela, masz to zrobić. Jeśli masz wroga i spotkasz go nawet przy komisariacie, to wiedząc jaką krzywdę zrobił twoim znajomym masz go zabić nie martwiąc się o swoje dupsko. Zabijaj tych, którzy są twoim zagrożeniem lub sami się o to proszą. Grając gangstera masz grać prawdziwego skurwysyna. Podam przykład gościa, który ostatnio przyszedł na Grape Street opowiadając, że spotkała go krzywda, dostał kilka razy nożem, jakąś kulkę i tak dalej. Tak bardzo nas to gówno obchodziło, że skończył pod ziemią i mieliśmy to gdzieś. Każdy powód do zlikwidowania kogoś jest dobry, nawet sznurówki w wrogich barwach. Po obejrzeniu materiałów zrozumiecie o co chodzi.


666. Koniec.

Mam nadzieję, że wyjaśniłem to co chciałem, że o czymś nie zapomniałem. Pisanie tego było dla mnie ciężkie, mam nadzieję że niektórzy z tego skorzystają. Dziękuję, miłej gry .

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cmdteam.pun.pl www.speedrower.pun.pl www.zse-3d.pun.pl www.sims2-bezludna-wyspa.pun.pl www.klasa2011.pun.pl